Гостовања у Шабачком позоришту: 3. јун 2025. у 20.00, представа ЦРВЕНА, играју Бранислав Лечић и Томислав Радосављевић; 6. јун 2025. у 20.00, представа ОЛЕАНА, играју Јована Крстић и Бранислав Лечић.

SAOPŠTENjE ZA JAVNOST

Dragi Šapčani, uvažena publiko, poštovaoci pozorišne umetnosti,

Osećam obavezu da Vam ponudim na uvid najnovije obraćanje zaposlenima. Da ne bude zabune, ansamblu Šabačkog pozorišta dala sam zadatak da obnove predstavu „Violina, daire i pegla“ iz 2022. godine, međutim, već nekoliko dana oni to odbijaju zahtevajući prisustvo reditelja i pod drugim različitim izgovorima. Prenosim Vam Obaveštenje u celosti.


U dokumentaciji Šabačkog pozorišta ostalo je zabeleženo da je u protekloj deceniji u ovoj ustanovi obnovljen niz predstava. Pauze od poslednjeg igranja do obnavljanja u mnogim primerima bile su duže od dve godine, kao što je slučaj i sa predstavom „Violina, daire i pegla“. A opet, obnavljane su bez angažovanja reditelja iako su se dešavale čak i zamene glumaca.

„Violina, daire i pegla“ igrana je pet puta, a ne tri kako je tvrdio ansambl. Predstava je igrana u Šapcu, a gostovala je i u Kuli, i od poslednjeg izvođenja proteklo je nešto manje od dve i po godine (25.11.2022). Snimak predstave postoji kao i tekst, tako da opravdanja za odbijanje radnog zadatka nema.

Glumački ansambl ove predstave, ipak, odbija čak i da pokuša da obnovi predstavu, što smatram potpuno neprofesionalnim. Jasno je da je neophodnost reditelja u ovom procesu samo izgovor. Kao uostalom i procena koja se takođe čula, da je za obnovu predstave potrebno dva meseca. Svi znaju da i nove predstave nastaju za oko šest sedmica.

Primećujem da deo glumačkog ansambla koji rukovodi pobunom, kad god im ne odgovara procena ili radni zadatak, poteže za argumentom navodne nestručnosti. Nama običnim ljudima, objašnjava se uporno da ne možemo da dokučimo tajnu nastajanja umetničkog čina, kao da je u pitanju misticizam ili neka vrsta tajnog znanja.

Što se tiče učestalih saopštenja Umetničkog saveta i insistranja na tome da mandat tog tela traje, obaveštavam kolektiv da ću na prvoj sednici Upravnog odbora predložiti da se proanalizira njihov rad jer su postali kolovođe pobune, a ne saradnici u napretku i razvoju pozorišta. Umetnički savet sam lično delegirala, očekujući da ovo telo bude spona između direktora kuće i ansambla, što se, takođe, nije desilo.

Koristim ovu priliku da obavestim kolektiv Šabačkog pozorišta da je od troje članova tog Umetničkog saveta, tek jedan ispunjavao očekivanja, a to je trenutni član Upravnog odbora iz redova zaposlenih Strahinja Barović. Redovno se interesovao za rad pozorišta i pomagao, nesebično stavljajući na raspolaganje svoje kompetencije, koje uopšte nisu male.

Ovom prilikom obaveštavam Umetnički savet da više neću debatovati sa njima pisanim putem, jer ne želim da doprinosim stvaranju atmosfere haosa u kojem se svaka reč izvrće i svaka informacija preoblikuje kako bi pojedincima iz ansambla služila za, još uvek prikriveno, političko delovanje.

Obaveštavam kolektiv da, iako javno insistira na pregovorima, predsednik sindikata nije sposoban ni za razgovor normalnog tonaliteta već viče i preti novim protestima. Podsećam glumce, tehničare i spoljne saradnike da sam uvek otvorena za razgovor.

Srdačan pozdrav i svako dobro!

Aleksandra Delić